Vahvan viestintätaidon kehittäminen on välttämätöntä sekä menestyvän uran rakentamisessa, että töiden hakemisessa. Mutta viestintätaitosi ovat avainasemassa myös yksityiselämässä.

Tässä ovat tärkeimmät vuorovaikutustaidot, joita työhaastattelijat ja esimiehet haluavat nähdä työhakemuksessa, työhaastattelussa, sekä uran kehityksessäsi.
1. Aktiivinen kuuntelu
Aktiivinen kuuntelu tarkoittaa huomion kiinnittämistä siihen, kenen kanssa olet tekemisissä, ottamalla heihin yhteyttä, esittämällä kysymyksiä ja muotoilemalla uudelleen kuulemaasi. Aktiivisen kuuntelun harjoittaminen voi lisätä kunnioitusta työtovereihisi ja lisätä ymmärrystä työpaikalla. Kun kuuntelet aktiivisesti, keskity puhujaan välttämällä häiriötekijöitä, kuten matkapuhelimia, kannettavia tietokoneita tai muita projekteja, ja valmistelemalla kysymyksiä, kommentteja tai ideoita harkittuun vastaamiseen.
Paranna aktiivisia kuuntelukykyjäsi kiinnittämällä huomiota muiden ihmisten ilmeisiin, kehon kieleen ja sävyyn. Sen sijaan, että valmistaudut sanomaan, keskity siihen, mitä toinen henkilö sanoo ja miten he sanovat sen. Jos haluat selventää jotain, kysy jatkokysymyksiä tai muotoile uudelleen heidän sanomansa vahvistaaksesi, että ymmärrät ne oikein.
Viimeisimmät kommentit