Siitä asti kun 4-tunnin työviikko julkaistiin, melkein kaikilla on ollut sama tavoite – passiivinen tulo.

Kukapa ei haluaisi herätä aamulla ja tarkastella höyryävän kahvin ääressä edellisenä päivänä kertyneitä affiliate-myyntejä.

Voit myöntää itsellesikin, että päädyit tämän artikkelin ääreen, koska unelmoit passiivisesta tulosta, eikö vain?

Muistan itsekin kun luin Tim Ferrissin 4-tunnin työviikko -kirjan ja jokin sisälläni muuttui pysyvästi.

Ei enää ajan ja paikan rajoituksia.

Taloudellista vapautta.

Voisi sanoa, että 99% meistä affiliate-markkinointi on ensimmäinen keino, jolla  tasaista passiivista tuloa ryhdytään tavoittelemaan.

Affiliate-markkinoinnin idea on, että suosittelet muiden myymiä tuotteita ja palveluja, usein affiliate-verkostojen kautta, saaden jokaisesta onnistuneesta suosittelusta komission eli korvauksen.

Koko homma perustuu tuottojen jakamiseen. Jos sinulla on tuote, jota haluat myydä lisää, voit tarjota luoda suosittelijoille erilaisia kannustimia affiliate-verkostojen kautta. Mikäli sinulla ei ole tuotetta, mutta haluat tehdä rahaa, voit suositella jonkun toisen tuotetta ja osan tuotoista tuotteiden myymisestä affiliate-markkinoitsijana.

Tässä artikkelissa tarkastellaan syvällisemmin affiliate-markkinointia; miten voit aloittaa sen ja kuinka sillä tienataan rahaa.

Mitä on affiliate-markkinointi?

Affliliate-markkinoinnin eli kumppanuusmarkkinoinnin voisi tiivistää lyhyesti seuraavaan katkelmaan:

Affiliate-markkinointi tarkoittaa komission eli korvauksen ansaitsemista muiden ihmisten tai yritysten tuotteiden (tai palvelujen) suosittelusta. Jos löydät tuotteen josta pidät, voit suositella sitä ja saada osuuden onnistuneesta tuotemyynnistä.

Affiliate-markkinointi on siis nettimarkkinoinnin keino, joka mahdollistaa tuotteen kehittäjälle tehdä lisää myyntiä saamalla tuotteelleen suurempaa levikkiä “suosittelijoiden” kautta. Suosittelijat saavat vastaisuudessaan komission suoritetusta ostotapahtumasta.

Käytännössä affiliate markkinointi tarkoittaa tuotteen tai palvelun suosittelua linkin tai alennuskoodin kautta blogissa, sosiaalisen median alustoilla, tai verkkosivuilla. Osaava affiliate-suosittelija voi tehdä hyvää tulosta oppimalla tehostamaan tätä prosessia.

 

Affiliate-markkinoinnin osapuolet

Käytännössä affiliate-markkinointiin kuuluu 3-4 eri osapuolta, tilanteesta riippuen: tuotteen kehittäjä ja myyjä/mainostaja, suosittelija, tuotteen ostaja eli kuluttaja, sekä affiliate-verkosto.

Siten kumppanuusmarkkinointia voidaan pitää tuotteen myyntiä edistävänä tapana, jossa kaikki osapuolet hyötyvät jollain keinolla. Tuotteen myyjä/mainostaja kasvattaa myyntiään, suosittelija saa korvauksen myynneistä sekä kuluttaja saa hyödyllisiä tuotteita tai palveluja.

Tarkastellaanpa vielä eri osapuolten toimintaa affiliate-myynnin prosessissa.

1. Mainostaja/kauppias: Tuotteen tai palvelun luoja, myyjä, brändi, jälleenmyyjä tai kauppias haluaa mainostaa kehittämäänsä tuotetta tavoittaakseen uusia asiakkuuksia ja lisätäkseen tuotteensa menekkiä. Mainostaja voi olla esimerkiksi mikä tahansa yritys, kuten Amazon-verkkokauppa tai vaikkapa puhelinliittymiä kauppaava suomalainen Elisa Oyj.

Tuotteen mainostajana voi toimia liiketoiminnan koosta riippumatta mikä tahansa yritys tai henkilö, jolla on jokin tuote tai palvelu myytävänä.

2. Julkaisija/affiliate/suosittelija: Julkaisija voi olla kuka tahansa yksityinen henkilö tai vaikkapa suurempi yritys, jolla on mahdollisuus edistää toisen kehittämän tuotteen tai palvelun myyntiä. Esimerkkinä voi olla vaikkapa hyvinvointibloggari, joka suosittelee nettisivuillaan/instagramissa/youtubessa aika ajoin tuotteita ja palveluja, ja saa onnistuneesta suosittelusta korvauksen itselleen tuotteen tai palvelun kehittäjältä.

Toinen esimerkki julkaisijasta on majoituksia ja kokemuksia kauppaava Airbnb-sivusto, joka myy muiden ihmisten ja yritysten tuottamia palveluja saaden näistä siivun itselleen.

Affiliate-markkinoija voi siis tienata mitä tahansa aina parista kymmenestä eurosta miljooniin euroihin kuukausitasolla. Vain taivas on rajana.

3.Kuluttaja: Affiliate-myynnin kulmakivenä on kuluttaja, joka ostaa julkaisijan suositteleman tuotteen. Seurantajärjestelmä tallentaa onnistuneen tuotemyynnin ja komissio maksetaan myynnistä tuotteen suosittelijalle.

Suosittelija voi mainostaa tuotetta periaatteessa millä tahansa alustalla, olipa kyseessä sitten sosiaalisen median kanavat tai nettisivut.

Kun kuluttaja päätyy affiliate-linkin tai alennuskoodin eteen, hän ei välttämättä vielä tiedä, että tuotesuosittelun takana on affiliate-järjestelmä. Koko homman läpinäkyvyys on täysin kiinni tuotteen suosittelijasta.

Useimmiten kyllä blogipostauksessa tai youtube-videoissa mainitaan että suositellun tuotteen myynnistä videon tai postauksen tekijä saa korvauksen.

Kuluttaja ei yleensä maksa korkeampaa hintaa suosittelulinkin kautta – päinvastoin, useimmiten affiliate-linkillä tai -koodilla saa alennusta, olipa kyseessä sitten tuote tai palvelu.

4.Affiliate-verkosto: Affiliate-verkostoa ei aina lasketa mukaan laskelmaan, mutta se on monesti kuitenkin olennainen osa sitä. Verkosto toimii myyjän sekä suosittelijan välillä, tuoden nämä kaksi toimijaa paremmin yhteen.

Jotkin myyjät tekevät suoraa toimintaa suosittelijoiden kanssa, ja erillisiä affiliate-verkostoja ei tarvita. Käytännössä kuitenkin suurin osa affiliate-sopimuksista tapahtuu affiliate-verkostojen kautta.

Nämä verkostot helpottavat sekä tuotteen myyjää ja suosittelijaa löytämään toisensa. Suosittelijan on myös helpompi löytää uusia tuotteita ja palveluja verkostojen kautta, joissa on monesti satoja tai  jopa tuhansia eri yrityksiä mukana.

Kuinka paljon rahaa affiliate-markkinoinnilla voi tehdä?

Lyhyt vastaus: muutamista euroista aina miljooniin euroihin kuukaudessa. Saamasi tulot riippuvat paljolti toimintamallistasi sekä alastasi, jolla toimit.

Myös potentiaalisten kuluttajien jakautuminen kielen perusteella vaikuttaa suuresti saatuihin tuloihin. Suomen 5,5 miljoonaa asukasta on aika pieni luku verrattuna englanninkieltä ymmärtävään väestöön.

Esimerkiksi Smart Passive Income -sivustoa ylläpitävä Pat Flynn teki 2017 vuoden marraskuussa 164,000 dollaria tulosta affiliate-myynneistään. Tässä vaiheessa puhutaan jo kovemman tason affiliate-markkinoitsijasta.

Ota huomioon että kyseessä on kaveri, jolla on yli kymmenen vuoden kokemus affiliate-markkinoinnista. Puhumattakaan kaikesta työstä, jota hän on nähnyt saavuttaakseen kuusinumeroiset kuukausitulot affiliate-markkinoinnilla.

Jos olet vasta aloittamassa affiliate-markkinointia niin älä odota liikoja heti aluksi. Todennäköisesti et tule tienaamaan suuria summia rahaa heti kättelyssä, mutta älä anna sen lannistaa sinua tavoitellessasi passiivista tuloa ja taloudellista vapautta.

Jos ajatellaan että sinulla olisi esimerkiksi suomalainen ruokablogi, voit odottaa tienaamasi blogista saaduilla affiliate-tuloilla mitä tahansa 20-10 000 euron väliltä kuukaudessa.

Affiliate-mainonta yleistyy Suomessakin kovaa vauhtia, ja kotimaiset yritykset ovat kiiruhtaneet mukaan affiliate-verkostoihin, joten nyt jos koskaan on hyvä aika aloittaa affiliate-mainonta!

Miten voit aloittaa affiliate-markkinoinnin? – Vaihe vaiheelta Opas

Näin aloitat affiliate-markkinoinnin:

  • Vaihe 1 – affiliate verkostot: Liity affiliate-verkostoihin, joista löydät affiliate-tuotteita ja -palveluja suositeltavaksi
  • Vaihe 2 – alustan valinta: Valitse alusta, jossa suosittelet affiliate tuotteita. Luo itsellesi nettisivut tai blogi, tai hanki seuraajia sosiaalisen median alustoilla
  • Vaihe 3 – aihealueen valinta: Valitse aihealue (niche), jota haluat käsitellä julkaisualustallasi (esim. sijoittaminen, ihonhoito, vegaaninen ruokavalio…)
  • Vaihe 4 – tuotteiden valinta: Tutki tuotteita affiliate-verkostoista, joita voit mainostaa blogissasi tai sosiaalisessa mediassasi
  • Vaihe 5 – sisällön tuottaminen: Luo monipuolista sisältöä nettisivuillesi tai sosiaalisen median alustoillesi ja käytä sisällössä affiliate-linkkejä
  • Vaihe 6 – sisällön optimointi: Optimoi sisältöäsi ja saavuta paremmmin näkyvyyttä googlessa
  • Vaihe 7 – skaalautuvuus : Toista prosessia ja opi tekemään tuottoisaa affiliate-markkinointia

1.Liity affiliate-verkostoihin

Paras tapa löytää suositeltavia affiliate-tuotteita on liittyä affiliate-verkostoihin, joista löydät nopeasti erilaisia yrityksiä ja heidän tuotteita.

Yleensä verkostoissa on satoja yrityksiä mukana, joten jokaisesta löytyy varmasti omalle aihealueellesi sopivia tuotteita. Mukana on kotimaisia sekä kansainvälisiä yrityksiä.

Kannattaa ehdottomasti liittyä useaan eri verkostoon, jotta saat paremmat mahdollisuudet tuottaa monipuolista sisältöä. Ja muista, että sama yritys voi olla mukana useassa eri verkostossa, ja palkkiot voivat olla suurempia toisen verkoston kautta.

Liity ainakin ensiksi näihin:

  1. Adtraction
  2. Tradetracker
  3. AdService
  4. AdsNinja
  5. Performission
  6. Amazon

Kaikki yritykset eivät välttämättä ole mukana näissä verkostoissa. Toinen vaihtoehto on ottaa yhteyttä suoraan tuotteen omistajaan ja kysyä heiltä ovatko he mukana jossakin affiliate-ohjelmassa, vai onko heillä kenties oma affiliate-systeemi.

Monesti yritykset tarjoavat julkaisijoille alennuskoodeja, joita jakamalla saat affiliate-komissioita linkkien tapaan.

 

2.Valitse ja luo julkaisualusta (nettisivut)

Luo itsellesi nettisivut blogia tai nicheäsi varten (jos sinulla ei jo ole). Voit myös luoda instagram-tilin, tai vaikkapa youtube kanavan.

Kuitenkin yksi parhaista tavoista tehdä rahaa affiliate-mainonnalla on perustaa nettisivut, ja keskitymme tässä oppaassa enimmäkseen nettisivuilla tehtävään affiliate-mainontaan.

Nettisivuja varten löytyy useita eri sisällönhallintajärjestelmiä (cms), ja nykyisin upeat nettisivut voi saada rakennettua jopa päivässä, ilman aiempaa osaamista.

Vaihtoehtoja löytyy useita; mm. WordPress, Wix, Squarespace, Joomla… Kaikilla näillä saa kyllä erinomaisia ja kauniita sivustoja rakennettua, mutta hakukoneiden ja tuloksen kannalta parhaiden nettisivujen rakentamiseen kannattaa käyttää WordPressiä.

WordPressillä luodut nettisivut ovat optimoitavissa paremmin hakukoneille, ja liikenteen ohjaaminen nettisivuillesi on tehokkaampaa.

Blogin aloittaminen wordpressin avulla on todella nopeaa ja helppoa. Tyylikkäät ja ammattimaiset nettisivut saa valmiiksi jopa päivässä.

Lisäksi WordPress on hyvin pitkälle muokattavissa verrattuna kilpaileviin vaihtoehtoihin. Lisäksi se on hakukoneoptimointia varten paras ratkaisu, joten jos haluat saada affiliate-sisältösi hakutulosten kärkeen – kannattaa valita WordPress.

Kun olet saanut nettisivut rakennettua, sinun täytyy valita tuotteet, joita haluat promota.

3.Valitse aihealueesi (niche)

Ensiksi täytyy miettiä mitä aihealueita uudet nettisivusi edustavat. Nettisivumaailma toimii nykyisin niin, että parempi keskittyä joko bloggaamiseen tai kapealle markkina-alueelle (niche). Tällä saavutat parempia tuloksia hakukonenäkyvyyden kannalta, sekä lukijasi ovat todennäköisesti fokusoituneempia aihealueeseesi, ja valmiita lukemaan muitakin artikkeleja sivustoltasi.

Etenkin, jos olet pääasiallinen sisällöntuottaja sivustollasi ja aloitat affiliate-markkinointia, valitset aihealue, josta olet oikeasti kiinnostunut.

Monet blogit ja sivustot kuolevat ennen niiden todellisen potentiaalin saavuttamista pitkäjänteisen panostuksen puutteesta (nimimerkillä kokemusta on). Jos olet intohimoinen jotakin aihealuetta kohtaan, sinun on paljon helpompi tuottaa sisältöä aiheesta pitkällä aikavälillä.

Esimerkiksi sivustosi saattaa käsitellä lemmikkieläinten hoitamista, jolloin luonnollisesti sivuston lukijoille on helppo suositella lemmikkieläinten hoitoon liittyviä tuotteita ja palveluja.

Äläkä huolehdi, vaikka et olisikaan alasi ammattilainen. Sinun kiinnostus asiaa kohtaan, ja tapasi tuoda näkökulmia esille on uniikki, ja löydät taatusti lukijakuntaa, joka resonoi juuri sinun sanomasi kanssa!

Vaikka et olisikaan aiheaalueesi guru, prosessisi dokumentoiminen on kiinnostavaa, ja ihmiset samaistuvat ajatuksiin, joita käyt läpi, ja haluavat seurata matkaasi tavotteidesi eteen.

Mikäli ulkoistat sisällöntuotantoa muille, on parempi työskennellä aihealueeseen tutustuneiden sisällöntuottajien kanssa. Ammattilaiset voivat luoda korkeatasoista, ja luotettavaa sisältöä, joka voi johtaa lukijakunnan kasvattamiseen ja siten kasvaviin affiliate-myynteihin.

4.Affiliate-tuotteiden valinta

Kun olet valinnut aihealueesi, ja nettisivusi ovat pystyssä, affiliate-tuotteiden suositteleminen on yksinkertaista. Valitse tuotteet, jotka liittyvät aihealueeseesi, ja joihin liittyen on helppo tuottaa sisältöä.

Kun löydät mielenkiintoisia tuotteita affiliate-kumppaneiltasi, kysy itseltäsi, olisiko kohdeyleisösi mahdollisesti kiinnostunut tuotteesta? Soveltuuko tuote omaan osaamisalaasi?

Terveysbloggaajan ei siis kannata suositella autolainoja. Sopivia tuotteita voi olla vaikka kokkausvälineet, superfoodit, treenivälineet, nettikurssit hyvinvointiin liittyen…

Alla esimerkkejä artikkeleista ja niihin liittyvistä tuotteista:

Parhaat koirantalutushihnat 2020 – Vertailussa 7 eri hihnaa (tähän artikkeliin voit upottaa affiliate-linkkejä talutushihnoista)

Koiran turkin hoito-ohjeet (Promoa hoitotuotteita ja välineitä)

Ihonhoitorutiini sekaiholle (Ihonhoitoon liittyviä tuotteita)

Paras treeniohjelma kotona (Suosittele hyviä treeniohjelmia)

Paras puhelin alle 300 (Suosittele ja vertaile puhelimia)

5.Sisällöntuotanto

Saavutellakseen passiivista tuloa, monet aloittelevat affiliate-markkinoijat julkaisevat sattumanvaraisia blogipostauksia ja tunkevat affiliate-linkkejä artikkelin sisälle.

Tämä strategia saattaa joskus toimia, mutta käytännössä merkittäviä affiliate-tuloja saavuttaaksesi, sinun täytyy varmistaa että julkaisemasi sisältö saavuttaa kohdeyleisöäsi.

Kohdeyleisöäsi ovat ihmiset, jotka haluavat ostaa tuotteen tai palvelun, mutta eivät ole varmoja onko kyseinen tuote tai palvelu rahan arvoinen sijoitus heille.

Affiliate-markkinoijana sinun tehtävä on auttaa ihmisiä löytämään oikea tuote, laadukkaan sisällön avulla, joka ratkaisee heidän ongelmansa.

Vertailut ja tuotearviot ovat yksi tuottavimmista sisällöntuotanto keinoista. Jos sinulla ei ole kyseistä tuotetta kotona, tai rahaa ostaa sitä, voit aina pyytää valmistajaa tai jälleenmyyjää lähettämään tuotteen sisällöntuotantoa varten.

Alla esimerkkinä ote hyvin tehdystä vertailusta vaellusjaretkeily.com -sivustolta, joka tulee esiin kun haetaan “makuualusta vertailu”:

Artikkeli pyrkii ratkomaan henkilön ongelmaa, joka on käytännössä:”millainen makuualusta minun tulisi hankkia?”.

6.Sisällön optimointi

Jotta artikkelisi voisi saavuttaa kohdeyleisöä, sen sisältö tulisi kohdentaa oikeille avainsanoille- niille hakusanoille, joita kohdeyleisösi käyttää etsiessään tietoa hakukoneista (google) ennen ostopäätöksen tekoa.

Sinun täytyy siis ymmärtää hakukoneoptimoinita, jotta voit tuottaa sisältöä, joka saavuttaa oikeat lukijat.

Hakukoneoptimoinnin avulla julkaisusi saavuttavat korkeammat sijoitukset hakukoneissa, ja liikenteen määrä sivustollasi lisääntyy.

Hakukoneoptimoinnista sinun täytyy ymmärtää seuraavat asiat:

  1. Mitä kohdeyleisösi tietoa hakee hakukoneista ja millä volyymeillä
  2. Sisällön tuottaminen kohdeyleisön hakeman tiedon mukaisesti
  3. “Teknisen” hakukoneoptimoinnin ymmärtäminen nostaakseen julkaisujesi sijoituksia hakukoneissa

Hakukoneoptimoinnista voit lukea lisää tästä artikkelista.

7.Skaalautuvuus

Pystytkö tuottamaan riittävästi sisältöä valitsemaasi aiheeseen liittyen? On tärkeää että pystyt tuottamaan riittävästi monipuolista sisältöä aihealueeseesi liittyen saavuttaaksesi merkittäviä myyntejä affiliate-markkinoinnin saralla.

Yleensä alussa sinun tulee toistaa oppimaasi ja seurata miten tekemäsi sisältö toimii käytännössä – tuleeko affiliate tuloja vai ei?

Kun opit tekemään laadukasta sisältöä, affiliate-bisneksesi kasvaa ja haaveet passiivisesta tulosta sekä taloudellisesta vapaudesta eivät enää tunnukaan niin kaukaiselta.

Affiliate markkinoinnin hinnoittelu

Miten affiliate-julkaisija käytännössä tienaa suosittelemiensa linkkien kautta?

Tähän kysymykseen on useampi vastaus.

Kuluttajan ei aina tarvitse ostaa tuotetta, saadaksesi kompensaatiota suosittelusta. Riippuen affiliate-ohjelman luonteesta, suosittelijan kontribuutiota tuotteen myynnin edistämiselle voidaan mitata erilaisin keinoin.

Suosittelija voi tienata rahaa usealla eri tavalla:

1. CPS – Cost per sale

Kaikkein yleisin affiliate-kompensaatiomenetelmä on cost per sale, eli komissio tehdystä ostoksesta. Tässä menetelmässä kauppias maksaa affiliate-suosittelijalle prostenttiosuuden myydyn tuotteen tai tilauksen kokonaishinnasta, kun kuluttaja on ostanut tuotteen julkaisijan linkin tai alennuskoodin kautta.

Toisinsanoen suosittelijan täytyy saada kuluttaja ostamaan, saadakseen itse kompensaatiota.

 

2. CPA – Cost per action

Cost per action (pay per lead) on hieman monimutkaisempi hinnoittelumalli, jossa kauppias maksaa julkaisijalle kompensaatiota konvertoituneista toimenpiteistä. Julkaisijan täytyy suositella kuluttaja kauppiaan verkkosivuille tekemään haluttu toimenpide loppuun – tämä voi olla esimerkiksi yhteydenottolomakkeen täyttö, tuotekokeilun käyttöönotto, uutiskirjeen tilaaminen, tai sovelluksen lataaminen.

 

3. CPC – Cost per click

Cost per click (pay per click) keskittyy kannustamaan julkaisijaa ohjaamaan kuluttajia hänen sivustolta/alustalta kauppiaan verkkosivuille. Tämä tarkoittaa, että julkaisijan täytyy suostutella kuluttaja klikkaamaan itsensä kauppiaan verkkosivuille. Kauppias maksaa kompensaatiota julkaisijalle verkkosivujensa liikenteen määrän lisääntymisestä.

 

Miksi aloittaa affiliate markkinointi?

1. Passiivinen tulo

Mikä tahansa “tavallinen” työ vaatii sinun käyvän töissä (tai etätöissä) tehdäksesi rahaa, affiliate-markkinointi tarjoaa mahdollisuuden ansaita rahaa nukkuessasi. Kun investoit aikaa ja työtä esimerkiksi blogiisi tai youtube-kanavallesi, tulet saamaan jatkuvaa tuloa pitkään sen jälkeen, kun olet julkaissut sisältöä nettiin. Ansaitset siis tuloa vaikket istuisikaan jatkuvasti koneen ääressä.

2. Ei tarvetta asiakaspalvelulle

Tuotteen tai palvelun omistajana joudut vastaamaan asiakaspalvelusta, ja pitämään huolen että asiakkaasi pysyvät tyytyväisinä.

Affiliate-mainonnassa et vastaa tuotteista, joita myyt taikka suosittelet. Affiliate-markkinoijan työnkuva on tuoda tuotteen myyjä sekä kuluttaja yhteen. Tällöin tuotteen alkuperäinen myyjä vastaa kaikista asiakaspalautteista ja virheellisistä tuotteista. Tämä vapauttaa aikaa sinulle keskittyä muihin asioihin, etkä ole yhtä sidoksissa toimintaasi.

3. Voit tehdä töitä kotoasi

Jos vihaat toimistolla työskentelyä, affiliate-markkinointi voi olla täydellinen ratkaisu sinulle. Voit rakentaa kampanjoita, ja ansaita tuottoa muiden tehtailemista tuotteista ja palveluista omassa kodissasi. Affiliate-markkinoinnin parhaita puolia onkin että voit tehdä töitä yövaatteet päälläsi.

4. Kustannustehokkuus

Melkein kaikenlainen yritystoiminta vaatii jonkinlaista aloituspääomaa, etenkin jos kyse on fyysisten tuotteiden myynnistä. Affiliate-markkinoinnin ehdottomia etuja on että voit aloittaa sen käytännössä ilman rahallista sijoitusta toimintaasi. Affiliate-verkostot ja kumppanuudet ovat ilmaisia, eikä jatkuvia kuluja ole olemassa. Kyse on siis hyvin simppelistä bisnesmallista.

5. Työn joustavuus

Koska tässä työssä olet oma pomosi, voit saada vapauden määrittää omat työaikasi ja tavoitteesi, jotta voit kulkea urallasi juuri mihin haluatkin. Voit keskittyä itsellesi kiinnostaviin aihealueisiin tai rakentaa useita eri affiliate-markkinointiin pohjautuvia bisneksiä. Affiliatena olet myös vapaa erilaisista työntekijöitä koskevista yrityskohtaisista säädöksistä.

5. Työn joustavuus

Koska tässä työssä olet oma pomosi, voit saada vapauden määrittää omat työaikasi ja tavoitteesi, jotta voit kulkea urallasi juuri mihin haluatkin. Voit keskittyä itsellesi kiinnostaviin aihealueisiin tai rakentaa useita eri affiliate-markkinointiin pohjautuvia bisneksiä. Affiliatena olet myös vapaa erilaisista työntekijöitä koskevista yrityskohtaisista säädöksistä.

6. Suorituspohjainen palkkiomalli

Työntekijänä työaikasi saattaa vaihdella, ja saatat tehdä 70-tuntista työviikkoa ja silti tienata saman palkan. Affiliate-markkinointi painottuu vain tuottavaan työhön. Saat palkkiota onnistuneesta työstä, et työhön käytetystä ajasta. Kehittyminen on todella nautinnollista kun opit kirjoittamaan parempaa myyntitekstiä ja optimoimaan sisältöä tehokkaammin hakukoneita varten. Mikä olisikaan parempaa kun palkan nouseminen osaamisen kehittyessä ja se että näet palkkioiden kasvun reaaliajassa!

 

Yhteenveto

Muista että tämä artikkeli ei ole mikään pyramidin salakammiosta kaivettu opas  miljoonien ansaitsemiseen. Nämä ovat affiliate-markkinoinnin perusteita, ja näitä ohjeita soveltamalla pääset alkuun affiliate-bisneksessäsi.

Älä odota että pystyisit lopettamaan päivätyösi ensimmäisen viikon jälkeen. Tuottoisan affiliate-bisneksen rakentaminen on ennen kaikkea aikaa ja kärsivällisyyttä vaativa projekti.

Keskity aluksi ensimmäisen myyntisi saamiseen. Kun uusi sivustosi kasvaa, aseta uusia tavoitteita ja keskity uusien asioiden kokeilemiseen.

Ja muista, että parhaitenkin tienaavat affiliate-keisarit ovat aloittaneet tyhjästä, ja tie passiiviseen tuloon on mahdollista sinulle siinä missä muillekin.

Jos sinulla on kysyttävää  tai sinulle nousi ajatuksia, joita haluaisit jakaa, niin heitä kommenttia alle!