Suomipaneeli on uusi suomalainen kuluttajapaneeli, jonka avulla on mahdollista tienata ylimääräistä rahaa vastaamalla kyselyihin. Kyselyihin vastaaminen aloitetaan rekisteröitymällä paneeliin. Omaan profiiliin tallennetaan omat tiedot, joiden perusteella Suomipaneeli osaa lähettää kutsuja kyselyihin kohderyhmän perusteella. Sen vuoksi onkin tärkeää, että profiilin tiedot on täytetty oikein ja että profiilia päivitetään aina tarpeen tullen. Profiilissa kysytään henkilökohtaisia tietoja esimerkiksi omasta perheestä. Sen lisäksi suuressa roolissa ovat tuotteet, joita käyttäjä suosii. Kyselyihin lähetetään linkkejä suoraan käyttäjän sähköpostiin. Käyttäjän ei ole pakko vastata kaikkiin kyselyihin, vaan kyselyiden määrän saa päättää itse. Vaikka kyselyihin jättäisi vastaamatta, ei se tarkoita, etteikö Suomipaneeli lähettäisi kutsuja kyselyihin myös jatkossa.

 

Suomipaneeli kerää tietoa markkinatutkimuksia varten eri yrityksille ja muille organisaatioille. Kyselyt koskevat vaihtelevasti eri aiheita, kuten vaikkapa kulutustottumuksia. Jos kyseessä on lapsiperhe, kyselyitä voi odottaa erityisen paljon. Juuri lapsiperheille suunnatut kyselyt ovat nimittäin suuressa suosiossa. Sen lisäksi jotkut yritykset voivat etsiä tietyn ikäisiä ihmisiä vastaamaan kyselyihin. Oma ikänsä tulee siis ilmoittaa.

 

Suomipaneeli suorittaa markkinatutkimuksia ja kyselyitä, jotka yksityiset yritykset tai organisaatiot ovat siltä ostaneet. Suomipaneelin kyselyt ovat hyvä keino päästä kertomaan mielipiteensä ja vaikuttamaan asioihin. Monesti yritykset mittaavat esimerkiksi tuotteiden kysyntää. Jos markkinoille ollaan tuomassa uutta tuotetta, halutaan etukäteen tietää, onko tuotteelle kysyntää ja mihin hintaan tuotetta voitaisiin myydä. Se onnistuu kätevästi kuluttajapaneelin avulla.

 

Suomipaneelin kautta kyselyihin vastataan täysin anonyymisti. Kenenkään vastaukset eivät siis tule julki, joten kysymyksiin saa vastata rehellisesti ja avoimesti. Myös mahdolliset epäkohdat, joita tulee mieleen, kannattaa tuoda esiin. Kyselyissä voi olla myös niin sanottuja avoimia kysymyksiä, joihin käyttäjät vastaavat omin sanoin. Nämä kohdat ovat erityisen tärkeitä, sillä niiden avulla vastaanottaja saa tärkeää tietoa. Käyttäjien tulisi siis pyrkiä vastaamaan myös näihin kohtiin

Suomipaneeli

  • Osallistuminen ilmaista
  • Kyselyn kesto 3-30min
  • Palkkio maksetaan 0,2-6 euroa per kysely
  • Palkkiomalli: Suoraan rahana Paypal-tilille sekä lahjakortteina erilaisiin verkkokauppoihin.

Suomipaneelin tarjoamat palkkiot

Suomipaneelin kyselyihin vastaaminen palkitaan suoraan käteisenä rahana tai lahjakortteina. Mitä pidempiä kyselyt ovat ja mitä enemmän niihin kuluu aikaa, sitä korkeampi on myös maksu. Suomipaneeli tekee kuitenkin tällä hetkellä lyhyempiä kyselyitä, joten siellä ei ole luvassa kovinkaan suuria palkkioita. Korkeimmillaan palkkion määrä on noin kolme euroa kyselyä kohden. Käyttäjien mielestä hyvää palvelussa on kuitenkin se, että kun tilille on kertynyt vähintään kymmenen euroa, voi maksua hakea välittömästi ja se maksetaankin nopeasti. Jos käyttäjä haluaa palkkion käteisenä rahana, tapahtuu maksu PayPal-tilille.

 

Jos palkkiot taas haluaa lunastaa lahjakorttina, sekin onnistuu, kun tilillä on vähintään kymmenen euroa. Lahjakortit lähetetään joko postitse tai suoraan sähköpostiin. Näin lahjakortin voi saada käyttöönsä nopeimmillaan jo samana päivänä siitä, kun maksupyyntö on tehty. Lahjakortit ovat Go Gift -lahjakortteja, joten ne käyvät moniin suosittuihin liikkeisiin. Yleensä lahjakortin voi käyttää sekä verkkokaupassa että varsinaisessa kivijalkamyymälässä.

 

Suomipaneelin hyvät ja huonot puolet

Koska Suomipaneeli on kohtalaisen tuore tulokas markkinoilla, eivät suomalaiset ole vielä löytäneet sitä samaan tapaan kuin joitakin suuremmista markkinatutkimusyrityksistä. Suomipaneelin voidaan kuitenkin odottaa nostavan suosiotaan, sillä se on erittäin hyvin ja luotettavasti toimiva kuluttajapaneeli. Käyttäjille maksetaan sen mukaan, kuinka usein he vastaavat kyselyihin. Sen lisäksi käyttäjät saavat valita, mihin kyselyihin he haluavat ottaa osaa ja mihin eivät halua.

 

Jotkut käyttäjät ovat moittineet Suomipaneelin korvauksia kohtalaisen pieniksi. Suomipaneeli ei ainakaan tällä hetkellä ole kuluttajapaneeli, jonka kautta voi saada suuria lisätuloja. Jos kyselyihin kuitenkin vastaa niin usein kuin niitä tarjotaan, voi käyttäjä hyvin tienata joitakin kymmeniä euroja kuussa.

Kokemuksia Suomipaneelin käyttäjänä

Liityin Suomipaneelin käyttäjäksi Toukokuun alussa ja päätin kokeilla millainen palvelu on kyseessä. Kokemusta oli jo entuudestaan muista kyselytutkimusyrityksistä, joten työnkuva oli aika tuttua. Valitsin omiin mielenkiinnon kohteisiin soveltuvia kyselytutkimuksia, koska olen todennut että mielenkiinnottomien kyselyjen täyttäminen ei ainakaan itseltä kovin hyvin luonnistu. On siis viisaampaa tehdä vaikka hieman vähemmän ja useammasta kuluttajapaneelista, jolloin tuottoja saa helpommalla panostuksella.

Suomipaneelin kyselyjen täyttämiseen käytin aikaa arviolta 15 minuuttia, 3-4 päivää viikossa. Tuntipalkka ei siis aivan huimaksi jäänyt, mutta olen ainakin todistanut että tällä työllä voi tienata lisätuloja, mikäli luppoaikaa arjesta löytyy.

Suomipaneeli on mielestäni hyvä ja luotettava kyselypalvelu. Palkkiot eivät ole kovin suuria, mutta joukosta löytyy todella helppoja kyselyjä, etenkin kun valitsee itselleen soveltuvat aiheet. Palkkioiden nostaminen onnistuu välittömästi, ja ongelmia ei ainakaan itselle tullut vastaan.

 

Saamani tuotot Suomipaneelista:

Toukokuu: 23 euroa

Kesäkuu: 18,6 euroa

Heinäkuu: 22,3 euroa

 

Suomipaneelin käyttäjäksi voit liittyä täältä, ja katso myös arviot muista kyselytutkimusyrityksistä täältä.